W jaki sposób sklepy internetowe mogą przyciągać klientów?

W jaki sposób sklepy internetowe mogą przyciągać klientów?

Rosnąca grupa użytkowników wirtualnej rzeczywistości korzysta z oferty, jaką przygotowują sklepy internetowe. A liczne witryny zakupowe, zarówno te będące już jakiś czas na rynku internetowym, jak i „świeże” nabytki wirtualnego świata, naprawdę starają się zwiększać atrakcyjność zakupów robionych drogą elektroniczną, głównie poprzez wygodę związana z kupowaniem online, a także przez obniżanie cen produktów i zwiększanie atrakcyjności oferty.

W jaki sposób sklepy internetowe mogą przyciągać klientów? Sposobów jest naprawdę nieograniczona liczba. Ja podpowiem tylko kilka z nich.

Po pierwsze promocja. Promocja sklepu internetowego to temat rzeka. Wielu właścicielom sklepów kojarzy się głównie z dużymi wydatkami, na które stać tylko duże firmy. Bardzo często twierdzimy, że niskimi nakładami na promocję, nie można „zawojować” zbyt wiele. Nic bardziej mylnego. Nawet z bardzo niskim budżetem możemy dziś za pomocą Internetu skutecznie wypromować firmę. Musimy być jednak pomysłowi i wytrwali, a także co nieco wiedzieć o współczesnym marketingu, aby odpowiednio zaplanować nasze działania i je przeprowadzić.

Oczywiście lepiej byłoby, gdybyśmy mieli trochę „grosza” na promocję. Wówczas możemy zatrudnić specjalistów, którzy wesprą nas w działaniach promocyjnych. Dobry specjalista potrafi zbadać rynek oraz pod kątem konkurencji odpowiednio rozplanować, jak i gdzie promować.

Samą promocją jednak sklepy internetowe nie żyją. Sukces zapewniają sklepowi zadowoleni klienci, którzy nie dość, że zostawiają o nim pozytywne opinie w Internecie, to jeszcze ufają, wracają i robią zakupy ponownie. A my mamy lojalnych klientów, co jest najcenniejsze, szczególnie w sprzedaży internetowej, w której konkurencja stale się powiększa, a ludzie nie muszą decydować się na sklep ze względu na bliską lokalizację, mogą wybrać spośród wszystkich, które znajdują się w Internecie.

Sklep będzie miał zadowolonych klientów tylko wtedy, gdy będzie poświęcał im uwagę, odpowiednio obsługując kupujących oraz dociekliwych, którzy zadają pytania. Obsługa klienta w Internecie to jeden z ważniejszych elementów składających się na sukces sklepu. Nie bagatelizujmy go zatem.

Następnie, zwróćmy uwagę również na to, w jaki sposób prezentujemy przed klientami asortyment. Sposób prezentacji produktów wpływa przecież na decyzję zakupową. Nie chodzi o przedstawienie wszystkiego w „kolorowych barwach”, ale o możliwość zobaczenia, jak produkt prezentuje się w rzeczywistości. Użytkownik oczywiście nie ma, jak dotknąć przedmiotu, ale może zobaczyć dobre zdjęcia lub obejrzeć filmik z prezentacją przedmiotu. W opisach produktów nie koloryzujmy. Na takie naciąganie rzeczywistości nie mogą sobie pozwolić sklepy internetowe.

Sama witryna też ma ogromne znaczenie. Ludzie, którzy mają z naszym sklepem internetowym styczność pierwszy raz niekoniecznie chętnie zajrzą do oferty, gdy serwis nie będzie prezentował się profesjonalnie. Witryna powinna być ciekawa pod względem designu, oryginalna. Powinna być jednak przede wszystkim prosta w obsłudze, intuicyjna i czytelna. Dzięki temu każdy będzie mógł u nas zrobić zakupy.

 

Komentarze wyłączone.