Szybkie ćwiczenia, które wykonasz w domu

Szybkie ćwiczenia, które wykonasz w domu

Niemal wszyscy narzekamy zarówno na brak czasu, jak i na słabą kondycję fizyczną. Czy można poprawić ją w szybki sposób, nalepiej nie wychodząc z domu i nie tracąc pieniędzy? Ależ oczywiście, że tak. Profesjonalni trenerzy od lat opracowują treningi które, dzięki naszemu samozaparciu, prowadzą do widocznej poprawy stanu naszego zdrowia i kondycji fizycznej. Warto przyjrzeć im się bliżej.

Trening obwodowy

Tego rodzaju ćwiczenia przeznaczone są dla osób, które rozpoczynają swoja walkę o dobrą formę. Dzięki treningowi obwodowemu możemy w szybkim czasie zdobyć szczupłą, wysportowaną sylwetkę, a także wzmocnić swoją wytrzymałość i rozwinąć mięśnie. W trakcie 30-40 minut ćwiczeń wykonuje się serie następujących po sobie ćwiczeń, które kształtują inne partie mięśni, przez co organizm nie ulega przeciążeniu. Ze względu na różnorodność ćwiczeń nie grozi nam też szybkie znudzenie treningiem, a widoczne po kilku tygodniach efekty z pewnością zachęcą nas do dalszego rozwoju. Dodatkowo możemy dopasować ćwiczenia do własnych preferencji i potrzeb. To my wybieramy od 8 do 15 ćwiczeń, które będziemy powtarzać przez około minutę. Pomiędzy seriami nie robimy przerw, odpoczywamy dopiero po skończeniu całego obwodu. Ze względu na swoją intensywność trening ten pomaga nam ukształtować masę mięśniową, a także zgubić zbędne kilogramy i to w zaciszu własnego domu.

Aerobik

Grupa ćwiczeń opartych na intensywnej wymianie tlenowej, który ma na celu dotlenienie mięśni i poprawę metabolizmu. Jest to forma aktywności najczęściej kojarzona z ćwiczeniami w domu. Aerobik wzmacnia nasze serce i płuca, a także poprawia giętkość ciała. Ze względu na intensywność ćwiczeń pozwala szybko spalić zbędne kilogramy. Współczenie wyróżnia się dwa typy areobiku: gimnastyczny i taneczny. Ten drugi wiąże się z wykonywaniem układów choreograficznych dopasowanych do muzycznego rytmu, co dodatkowo wspomaga naszą koordynację i pamieć ruchową. Do wyboru mamy funky aerobik, street dance, city jam, hip hop, latino, salsę, afro. Jeżeli jednak nie lubimy tańczyć warto skupić się na ćwiczeniach gimnastycznych zbliżonych do cardio, które pomogą nam wzmocnić układ krążenia. Dla osób z problemami zdrowotnymi przeznaczone są ćwiczenia low impact, dla tych, którzy preferują bardziej intensywne ćwiczenia stworzono high impact aerobic. Aby zacząć ćwiczyć potrzebna nam jedynie motywacja, a także zestaw ćwiczeń. Warto odnaleźć w sieci treningi prowadzone przez instruktora, dzięki temu łatwiej będzie się nam zmotywować.

Tabata

Czterominutowy trening tabata stworzony jest dla osób, które cenią bardzo intensywny wysiłek. W ciągu kilku minut wykonuje się 20 sekundowe ćwiczenia przeplatane 10 sekundowymi przerwami. Należy wybrać takie ćwiczenia, które zaangażują jak nawięcej mięśni, to od nas jednak zależy ich wybór. Najczęściej wybierane to: podskoki, brzuszki, pompki, bieg bokserski, skakanka, jazda na rowerku stacjonarnym, pady z wyskokiem itd. Najważniejsza jest jednak intensywność ćwiczeń. Należy wykonywać je z pełnym zaangażowaniem i energią. Oczywiście trening tabata warto poprzedzić rozgrzewką, a zakończyć ćwiczeniami rozciągającymi i rozluźniającymi.

Jak widać obecnie nie ma większego problemu ze znalezieniem domowego treningu, który nie tylko pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy, ale będzie także dla nas czystą przyjemnością i zabawą.

Komentarze wyłączone.