Przyczyny awarii turbosprężarek

Przyczyny awarii turbosprężarek

Każdy z nas w swoim aucie posiada urządzenie nazywane turbosprężarką, nie zdaje sobie jednak często sprawy z jej obecności. O turbosprężarce przypominamy sobie wtedy, gdy się zepsuje. Co jest najczęstszą przyczyną takich awarii?

Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarek jest szkodliwe działanie czynników zewnętrznych, a także złe użytkowanie turbosprężarki. Psują się one także z powodu zbyt wysokiego poziomu ciśnienia wylotowego, przeciążenia cieplnego wynikającego ze zbyt wysokiej temperatury spalin. Często winę za zepsucie sprzętu ponosimy my, ponieważ źle uruchamiamy turbosprężarkę. Winą można obarczyć także niedoświadczonych mechaników, którzy do montowania turbosprężarki używają silikonów, nie oglądają dokładnie sprzętu przed jego montażem, co skutkuje zaleganiem ciał obcych w układzie ssącym lub wydechowym silnika. Turbosprężarki psują się także przez wadliwy system, który nieregularnie dostarcza olej. Zdarza się także tak, iż przyczyną awarii turbosprężarek jest przegrzanie, które powstaje z powodu zbyt małego poziomu oleju lub zbyt rzadką wymianą. Nasz pośpiech, czyli nieodczekanie kilkunastu sekund po całkowitym zgaszeniu silnika, także jest częstym powodem psucia się mechanizmu turbospreżarki. Bardzo często awarii podlegają turbosprężarki w samochodach młodych kierowców, ponieważ ich zła technika jazdy powoduje liczne niespodziewane reakcje ze strony mechanizmu turbosprężarki. Jak zaznaczają mechanicy nie warto także oszczędzać przy zakupie oleju silnikowego, ponieważ olej złej jakości zanieczyszcza lub nawet może uszkadzać filtr oleju, co w konsekwencji doprowadzi do konieczności przeprowadzenia jeszcze większych prac nad autem, a co za tym idzie pociągnie za sobą jeszcze większe koszta.

Aby więc nie dopuścić do psucia się mechanizmu warto znać podstawy tego, co nazywamy fachowym terminem regeneracja turbosprężarek. Jeżeli ich nie znamy warto poczytać na ten temat w sieci lub też udać się do mechanika, który przeprowadzi z nami mały kurs, który uchroni nas i nasz sprzęt przed zbędnymi niespodziankami. Warto zresztą przeprowadzać kontrole stanu turbosprężarek, aby w razie niepokojących sygnałów naprawiać małe szkody, a nie od razu wymieniać cały mechanizm.

Komentarze wyłączone.